Mowa o tramwaju Swing wyprodukowanym w bydgoskich zakładach PESA SA. Już dziś odbyła się parada z okazji włączenia do ruchu najnowszego nabytku. Swing jechał na czele, a za nim tramwaje, które służą i służyły Warszawie od 1907 roku. Od godziny 17. warszawiacy mogli przejechać się za darmo Swingiem na trasie: pl. Narutowicza – ul. Grójecka - pl. Zawiszy - al. Jerozolimskie – al. Zieleniecka - ul. Targowa - pl. Wileński - al. Solidarności – ul. Towarowa - pl. Narutowicza.
Swing już na torowisku w Al. Jerozolimskich.
Godzina 13:14 12 czerwca 2010 r.
Fot. Krzysztof Lipnik.
12 czerwca, godz. 12.00 na dwa razy 12 miesięcy przed Euro 2012 – magia liczb? - To na pewno ważna data, którą zestawiać będziemy z 26 marca 1908 roku, kiedy uruchomiono tramwaj elektryczny w Warszawie. Wtedy taki sam jak stojący tu na placu wagon typu A pokonał trasę z pl. Krasińskich na pl. Unii Lubelskiej i zrewolucjonizował sposób poruszania się po stolicy – przypomniała podczas inauguracji Prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz - Dziś stojący za mną Swing zrewolucjonizuje wygląd i komfort podróżowania komunikacją miejską w Warszawie - dodała.
Jak podaje Zarząd Transportu Miejskiego, tramwaj ma jeździć na trasie jednej z linii, która przebiega przez Most Śląsko- Dąbrowski. Zaprezentowany wczoraj Swing jest pierwszym ze 186 egzemplarzy tego modelu, które będą dostarczone stolicy do 2013 roku. Do końca roku będzie ich już 33, a do EURO 2012- 120. Łącznie będą kosztować 1,5 mld zł.
Fot. górna - Zarząd Transportu Miejskiego