Imieniny:
Szukaj w serwisieWyszukiwanie zaawansowane

Tramwaje

2008.02.09 g. 07:24

Planowane zmiany w komunikacji tramwajowej

Na przełomie marca i kwietnia
ZTM przeprowadza konsultacje społeczne.

 

 

 

 

Szanowni Państwo!

 

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom pasażerów Zarząd Transportu Miejskiego zamierza wprowadzić od przełomu marca i kwietnia istotne zmiany w rozkładach jazdy tramwajów w całej Warszawie. Rozkłady jazdy linii na wielu, ważnych ciągach komunikacyjnych, zostaną skoordynowane między sobą. Mamy nadzieję, że spowoduje to zniknięcie tramwajowych stad, poprawi się również częstotliwość kursowania, co pozwoli poprawić komfort podróży w komunikacji tramwajowej.

 

Planujemy, że rozkładowe zmiany wejdą w życie już na przełomie marca i kwietnia. Dzięki nim czas oczekiwania na tramwaj skróci się znacznie. Zwiększy się częstotliwość kursowania wszystkich linii tramwajowych. Żadna z linii (oprócz 20) nie będzie kursowała w godzinach szczytu rzadziej niż co 10 minut. Najważniejsze, najpopularniejsze, najbardziej obciążone linie tramwajowe, kursujące głównymi ciągami komunikacyjnymi, w godzinach szczytu będą kursowały z częstotliwością co 5 minut! Tramwaje, według naszych założeń, na przystanki będą podjeżdżały na przemian w równych odstępach czasowych. Dzięki temu mamy nadzieję, że znikną tzw. tramwajowe stada, tak bardzo nielubiane przez naszych pasażerów. Po wprowadzeniu zmian, poprawi się również gospodarka taborowa. Mówiąc prościej, do obsługi najważniejszych linii czy tras będą kierowane dodatkowe brygady, natomiast linie i odcinki najsłabiej wykorzystane, będą obsługiwane krótszymi pojazdami. W związku z koordynacją oraz w związku z potrzebą racjonalizacji wykorzystania taboru, wprowadzimy również drobne korekty w trasach niektórych linii tramwajowych. Trasy linii 28 i 22 zostaną wydłużone a linii 2 i 24 – nieznacznie skrócone. Wszystkie szczegóły dotyczące naszych planów znajdziecie Państwo poniżej.

 

Co ważne, przed wprowadzeniem tych zmian w kursowaniu tramwajów, przeprowadzimy społeczne konsultacje. Pasażerowie mogą nam przekazywać swoje opinie, uwagi i postulaty. Na wszystkie opinie czekamy pod adresem mailowym konsultacje@ztm.waw.pl oraz pod numerem telefonu 94-84

 

Szczegółowe informacje dla pasażerów umieścimy również na naszej stronie internetowej.

 


Wprowadzenie taktu dziesięciominutowego w godzinach szczytu w całej sieci tramwajowej (z wyjątkiem linii 20).

 

  • zwiększenie częstotliwości kursowania wszystkich linii tramwajowych;
  • tramwaje kursujące na liniach głównych (1, 9, 17, 24, 26) pojadą w godzinach szczytu co 5 minut (obecnie co 6 minut);
  • tramwaje kursujące na liniach podstawowych (pozostałe z wyjątkiem linii 20) pojadą co 10 minut w godzinach szczytu (obecnie co 12 minut);
  • żadna linia tramwajowa (z wyjątkiem 20) nie będzie kursowała z częstotliwością mniejszą niż 10 minut! Przed wakacjami 2007 roku kursowały linie tramwajowe z częstotliwością 20 minut w godzinach szczytu.

 

Ogólne zalety wprowadzenia zmian

  • do rozkładów jazdy zostaną wprowadzone specjalne rozwiązania polegające na wprowadzaniu dodatkowych kursów w „mikroszczycie”, tj. na odcinkach i w godzinach, w których występuje największe zainteresowanie pasażerów;
  • przygotowanie rozkładów (przede wszystkim modelu koordynacji) za pomocą programu Busman przyczyni się do stworzenia lepszej oferty dla pasażerów;
  • nowy model koordynacji rozkładów jazdy będzie opierał się o naprzemienne odjazdy tramwajów na poszczególnych ciągach komunikacyjnych; na poziomie planowanych rozkładów jazdy zostanie zniwelowane zjawisko zjeżdżania się tramwajów;
  • zmiana czasów jazdy pojazdów w całej sieci spowoduje poprawę punktualności kursowania tramwajów; czasy jazdy zostaną dopasowane do zmieniających się warunków przejazdu tramwajów (nowością jest wprowadzenie wydzielonej strefy czasowej w międzyszczycie oraz w nocy)
  • zostanie zachowana duże natężenie pociągów na moście Śląsko-Dabrowskim (48 pociągów na godzinę), jeszcze przed wakacjami 2007 roku wartość ta nie przekraczała 30 pociągów na godzinę;
  • skierowanie do ruchu kilku dodatkowych brygad (obecne możliwości przewoźnika Tramwaje Warszawskie);
  • korekty w układzie tras wychodzące naprzeciw potrzebom pasażerów;
  • racjonalizacja wykorzystania taboru;
  • liczba linii kursujących w sieci tramwajowej zmniejszy się jedynie o jedną.

 

Skrócenie trasy linii 2 do pętli Piaski

Trasa:

  • ŻERAŃ WSCHODNI
    – (…)
    – Broniewskiego
  •  PIASKI;

  • wycofanie składów dwuwagonowych z najmniej wykorzystanego odcinka (zastąpienie składami jednowagonowymi na linii 28);
  • możliwość skierowania „odzyskanego” taboru na najbardziej obciążone odcinki sieci tramwajowej.

 

 Wydłużenie trasy linii 28 do pętli Koło

Trasa:

  • DW. WSCHODNI
    – (…)
    – Powstańców Śląskich
    – Dywizjonu 303
    – KOŁO;

  • zastąpienie linii 2 na odcinku Piaski – Koło składami jednowagonowymi (racjonalizacja wykorzystania taboru).

 

Połączenie tras linii 21 i 23

Trasa:

  • KOŁO
    – Obozowa
    – al. Solidarności
    – most Śląsko-Dąbrowski
    – Jagiellońska
  • ŻERAŃ FSO;

  • stworzenie nowej relacji bezpośredniej (FSO, a po przesiadce Tarchomin na ciąg al. Solidarności);
  • spełnienie postulatów pasażerów – włączenie linii na ciąg ul. Obozowej i Młynarskiej z pętli Koło z rezerwą podaży miejsc zapewniających poprawę warunków podróżowania;
  • możliwość skierowania „odzyskanego” taboru na najbardziej obciążone odcinki sieci tramwajowej (racjonalizacja wykorzystania taboru).

 

Skrócenie trasy linii 24 do pętli Wiatraczna

Trasa:

  • NOWE BEMOWO
    – (…)
    – al. Waszyngtona
  • WIATRACZNA;

  • wycofanie składów kursujących z wysoką częstotliwością (5 minut) z odcinka, po którym kursuje linia 9 (również główna – częstotliwość 5 minut)
  • włączenie linii z wysoką częstotliwością od pętli Wiatraczna (przesiadki z autobusów podmiejskich);
  • na odcinku Wiatraczna – Gocławek zastąpienie linią 22 (o mniejszej częstotliwości kursowania);
  • możliwość skierowania „odzyskanego” taboru na najbardziej obciążone odcinki sieci tramwajowej.

 

Wydłużenie trasy linii 22 do pętli Gocławek

Trasa:

  • HUTA
    – (…)
    – al. Waszyngtona
    – Grochowska
  • GOCŁAWEK;

  • zastąpienie linii 24 na odcinku Wiatraczna – Gocławek;
  • możliwość skierowania „odzyskanego” taboru na najbardziej obciążone odcinki sieci tramwajowej.

 

Wprowadzenie trasy podstawowej linii 46

Trasa:

  • DT WOLA (Rogalińska)
    – (…)
    – most Śląsko-Dąbrowski 
  • RATUSZOWA-ZOO;

  • kursowanie linii na krótkiej trasie z wysoką częstotliwością w godzinach szczytu (5 minut) zapewniającej wysoką podaż miejsc na ciągu al. Solidarności z wykorzystaniem niedużej liczby brygad.

 

 

 



Opublikowal: Michał Pawlik
-

Dziś w Warszawie

Jutro w Warszawie

Zobacz także


2010.02.09 g. 23:41

Nasi Partnerzy










2008.03.25 g. 22:37

Pierwszy tramwaj elektryczny w Warszawie

Trochę historii
Przebudowę i prace elektryfikacyjne warszawskich tramwajów poprzedziły działania projektowe i konkursowe. Miasto już w 1902 roku podjęto pierwszą próbę elektryfikacji.

Serwis oprogramował Jacek JabłczyńskiCopyright(c) 2002 - 2014 Fundacja Promocji m. st. Warszawy