Oficjalna i ostateczna wersja zmian w komunikacji autobusowej na terenie Ursynowa, Gocławia i kilku innych dzielnic przesłana przez Rzecznika Prasowego Zarządu Transportu Miejskiego. Projekt uwzględnia postulaty mieszkańców Warszawy, którzy zgłaszali je podczas konsultacji społecznych. Jest również uzgodniony z urzędem dzielnicy.
Projekt uwzględnia także zmiany związane z zamknięciem dla ruchu ulic Kłobuckiej i Poleczki (od najbliższej soboty, czyli od 22 września).
Oto szczegóły:
22 września
skierowanie linii 138 na trasę czasowo skróconą:
UTRATA-SKŁAD
- ... –
BOKSERSKA
Zalety zmiany:
Trasa linii 138 zostanie od dnia 22 września br. czasowo skrócona w związku z zamknięciem dla ruchu kołowego przejazdu ciągiem ulic: Kłobucka - Poleczki.
Czasowe skrócenie trasy wynika z zamknięcia przejazdu ciągiem ulic Kłobucka - Poleczki oraz umożliwienia zawracania na ul. Kłobuckiej jedynie midibusom.
Zalety zmiany:
Obsługiwana tym taborem linia:
obsłuży ul. Kłobucką
połączy ją ze stacją metra Wilanowska
na ul. Poleczki (w dniach 22-30 września) zostanie zastąpiona przez linię zastępczą Z-5, a od dnia 1 października - przez linię 148
WYCZÓŁKI (w wybranych kursach dalej ulicami: Łączyny - Poleczki - OSMAŃSKA)
Zalety zmiany:
obsługa Wyczółek, ul. Poleczki oraz przystanków Hospicjum Onkologiczne i Marco Polo w dniach 22-30 września br., tj. po zamknięciu dla ruchu kołowego przejazdu ciągiem ulic: Kłobucka - Poleczki i czasowym skierowaniu linii 165 do obsługi ul. Kłobuckiej, a przed uruchomieniem linii 148 oraz wprowadzeniem zmian tras linii 179 i 185.
skrócenie czasu przejazdu między Ursynowem i Ochotą
poprawa dojazdu w rejon skrzyżowania ulic Rzymowskiego / Marynarska / Wołoska
zastąpienie na Młynowie okresowej linii 436
poprawa połączenia Woli z Ochotą, a także Służewcem i Ursynowem
zastąpienie na na ul. Bokserskiej i ul. Postępu przez linię 141, na ul.Nugat i ul. Kiedacza - przez linię 148, a w rejonie CH Blue City – przez linię 130.
Skierowanie linii 141 na trasę skorygowaną:
OS. OSTROBRAMSKA
- Łukowska
- Zamieniecka
- Grochowska
- al. Stanów Zjednoczonych
- most Łazienkowski
- Czerniakowska
- Chełmska
- Sobieskiego
- Św. Bonifacego
- Sikorskiego
- Dolina Służewiecka
- Nowoursynowska
- Wałbrzyska
- al. Lotników
- al. Wilanowska
- Rzymowskiego
- Cybernetyki
- Obrzeżna /w wybranych kursach w szczycie porannym:
- Cybernetyki
- Postępu
- Bokserska/
poprawa połączenia osiedla Ostrobramska z liniami tramwajowymi na ul. Grochowskiej i rondem Wiatraczna
zapewnienie nowego bezpośredniego połączenia ul. Grochowskiej (pl. Szembeka - rondo Wiatraczna) z Dolnym Mokotowem i Służewcem
na słabo wykorzystywanym przez pasażerów odcinku trasy przebiegającym ul. Ostrobramską i dalej do Marysia, funkcję linii 141 przejmie linia 520, a w relacji Marysin - węzeł Płowiecka - Mokotów przejmie linia 401.
zastąpienie, w wytypowanych kursach, linii 136 w obsłudze przystanku Centrum Targowe (Mokotów)
Likwidacja linii 143
Zalety zmiany:
Linia 143 charakteryzowała się nierównomiernym wykorzystaniem przez pasażerów - bardzo dużym na odcinku: Gocław - Trasa Siekierkowska - Mokotów, niewielkim w Rembertowie i Ursynowie oraz minimalnym w Natolinie. W relacji:
Rembertów
- Wygoda
- Gocław
- Mokotów zostanie zastąpiona przez nową linię 168,
a w relacji:
Gocław
- Mokotów
Ursynów przez nową linię 148.
URSYNÓW PŁD. /czasowo: Pileckiego – Poleczki - Łączyny - WYCZÓŁKI, w wybranych kursach dalej ulicami: Łączyny - Poleczki - OSMAŃSKA/
Zalety zmiany:
zapewnienie całotygodniowego połączenia Grochowa i Gocławia przez Trasę Siekierkowską ze Stegnami i Ursynowem (w tym z SGGW, linią metra, urzędem dzielnicy, Instytutem Hematologii i Centrum Onkologii)
zapewnienie bezpośredniego dojazdu do centrów handlowych i obiektów biurowych zlokalizowanych w rejonie Al. Jerozolimskich i ul. Beresteckiej z osiedli Rakowiec i Szczęśliwice
poprawa obsługi komunikacyjnej nowych osiedli mieszkaniowych w rejonie ul. Rosoła i ul. Pileckiego oraz Centrum Onkologii i Instytutu Hematologii, przede wszystkim poprzez usprawnienie skomunikowania z linią metra
poprawa obsługi komunikacyjnej nowych osiedli mieszkaniowych w rejonie ul. Pileckiego i ul. Płaskowickiej, Instytutu Hematologii, a także hospicjum onkologicznego, hali sportowo-widowiskowej i centrum handlowego
na słabo wykorzystywanym przez pasażerów odcinku trasy przebiegającym ul. Dereniową i dalej do pętli Natolin Północny funkcję linii 185 przejmie linia 503
poprawa połączenia między Mokotowem a Ochotą i Wolą
poprawa obsługi osiedli w rejonie al. Wilanowskiej i ul. Modzelewskiego oraz obiektów biurowych w rejonie ul. Wołoskiej poprzez usprawnienie dojazdu do metra
korekta trasy jest wynikiem uruchomienia nowej linii 168, która przejmie funkcję połączenia północnej części Mokotowa z Gocławiem, realizując je we wszystkie dni tygodnia
zapewnienie nowego, bezpośredniego i obwodowego (z pominięciem centrum) połączenia południowych dzielnic Warszawy przez Trasę Siekierkowską i ciąg ulic: Marynarska - Hynka – Łopuszańska
w relacji: metro Służew - ul. Nowoursynowska - SGGW funkcję linii 401 przejmie kursująca ze zwiększoną częstotliwością linia 193
Połączenie linii 436 z linią 504 w jedną linię 504 kursującą na trasie:
Wydłużenie trasy nastąpi w połowie października w związku z koniecznością dokonania stosownych uzgodnień z gminami podmiejskimi (Lesznowola i Raszyn).
Zalety zmiany:
zapewnienie bezpośredniego połączenia tzw. "zielonego Ursynowa" z urzędem dzielnicy.
Informujemy również, że ze względu na bardzo duże utrudnienia w ruchu na południowym odcinku al. Niepodległości, spotęgowane remontem ul. Puławskiej, obecnie odstępujemy od wprowadzenia korekty trasy linii 107 polegającej na skierowaniu jej ul. Domaniewską - al. Niepodległości. Ponadto, w związku ze skierowaniem linii 141 w wybranych kursach do obsługi przystanku Centrum Targowe (Mokotów), rezygnujemy z kierowania do tego przystanku w wybranych kursach linii 193 (od dnia 1 października br. częstotliwość kursowania linii 193 ulegnie zwiększeniu).
W załączeniu mapka Ursynowa i zmian na terenie tej dzielnicy.